Znajdziesz nas w Google+ lewym pasem: Kumple Janosika

poniedziałek, 20 lutego 2012

Kumple Janosika

Zasadniczo ten wpis miał wyglądać całkiem inaczej. Chodził po głowie od kilku dni. Miał obfitować w dowcipne porównania i kończyć się świetną puentą. Tyle, że kiedy zacząłem go wreszcie zabrałem się za przelewanie na wirtualny papier postanowiłem napisać wprost, bez metafor i setki błyskotliwych porównań bo o pewnych rzeczach inaczej się nie da.
Dość więc owijania w bawełnę: Drodzy Motoryzacyjni Koledzy i Kumple Janosika, jesteście bandą hipokrytów!

Kilka lat temu w Polsce zapanowała dziwna moda - "polskie miasta poszły w tany zamieniając się w Bałkany". Później przyszła moda na różne góralskie przyśpiewki. Cała Polska oszalała na ich punkcie.
Z motoryzacją nie miało by to wiele wspólnego gdyby nie fakt, że przyszła teraz moda na polskie zabytki. Nagle każdy odkrył, że Polonez to jego marzenie, duży Fiat to piękny wóz a do Malucha ma się po prostu sentyment. Bo jak można nie kochać Malucha? Jakoś można. Ja, żeby daleko nie szukać, nie kocham. Owszem - miałem i jeździłem, ale nigdy nie ukrywałem, że powody naszego związku były stricte finansowe. To nie była miłość ani zauroczenie.
A teraz z każdej strony słyszę, że co druga osoba marzy o małym Fiacie. Powiem wprost - co druga z tych osób jest hipokrytą. Jeszcze dziesięć lat temu co drugi z Was był skłonny oddać półtora nerki za Passata. Przy kieliszku wspominaliście jakie ślady na waszej psychice zostawił Maluch, jak bardzo chcieliście mieć fałweja itd. Już o tym nie pamiętacie, prawda?
Naturalnie nie chcę powiedzieć, że każdy miłośnik polskiej myśli technicznej tak ma. Znam kilku i szanuję... I jestem pewien, że też tą modę dostrzegają. Ich też wkurza ta moda na kierpce, kapelusik i dziwną wymowę - szczególnie w wykonaniu ludzi, którzy jeszcze nie dawno zza kierownicy starego jak świat Opla z wyższością patrzyli na duże i małe Fiaty.
Kilka lat temu Skiba wraz z kolegami szydził z mody na Bałkany i folklor. Dziś można by nagrać podobną piosenkę o modzie na starą, polską motoryzację.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz